شیعیان

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • شیعیان

    وبلاگ نرم افزار ها و طراحی های رایگان و مطالب خواندنی شیعی

    آخرین نظرات
    نویسندگان
    ۱۴
    مرداد ۹۲

    نخستین زن وصی امام عصر علیه السلام وبسایت شیعیان -www.shiayan.blog.ir

    صلوات فراموش نشه!

    « جده» در لغت عربی به معنای ” مادر بزرگ ” است . در احادیث مهدویت به طور اختصاصی به مادر بزرگ امام زمان (عج) اطلاق می شود همو که همسر امام هادی (ع) و مادر امام حسن عسکری (ع) بوده است .

    ایشان ام ولد (کنیز) بودند و شیخ کلینی نام او را « حدیث» یا « سوسن» روایت کرده و صاحب ” کتاب قم ” نام او را « سمانه» و معروف به « ام الحسن » ذکر نموده است .

    نکته قابل اهمیت در شخصیت جده این است که ایشان وصی حضرت صاحب الزمان (عج)  در دوران پس از شهادت امام عسکری (ع) بودند .

    نقل است :

    « احمد بن ابراهیم گوید : در مدینه بر « حکیمه » دختر امام جواد (ع) و خواهر امام هادی (ع) در سال ۲۶۲ ق . وارد شدم و از پشت پرده با وی سخن گفتم و از دینش پرسیدم . امام [زمان (عج)] را نام برد و گفت : « فلان ابن الحسن » و نام وی را بر زبان جاری ساخت.

    گفتم : فدای شما شوم ! آیا او را مشاهده کرده ای یا آن که خبر او را شنیده ای؟

    گفت : خبر او را از امام عسکری (ع) شنیده ام و آن را برای مادرش نوشته بود .

    گفتم : آن فرزند کجاست؟

    گفت : پنهان است !

    گفتم : پس شیعه به چه کسی مراجعه کند؟

    گفت : به جده او ، مادر امام عسکری(ع)

    گفتم :آیا به کسی اقتدا کنم که او به زنی وصیت کرده است ؟

    گفت : [ در این کار او ] به حسین بن علی (ع) اقتدا کن ! زیرا امام حسین (ع) در ظاهر به خواهرش « زینب»  وصیت کرد و اوامر امام سجاد (ع) نیز به خاطر حفظ جانش به « زینب» نسبت داده می شد.»

    منبع : قافله شکر (سید مرتضی میرسراجی)

     

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی