شیعیان

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • شیعیان

    وبلاگ نرم افزار ها و طراحی های رایگان و مطالب خواندنی شیعی

    آخرین نظرات
    نویسندگان
    ۱۷
    دی ۹۲

    این پرچم مربوط به کدام کشور است؟

    آیا می دانید این پرچم چیست؟

    و برای چه اسپانیایی ها با آن جشن می گیرند؟ می دانید  این پرچم که فرمانده ارتش اسپانیا آن را (با افتخار تمام !!!) حمل می کند چیست؟

    این پرچم ارتش مسلمین در آندلس است که اسپانیایی ها هر سال در تاریخ 20 ژولای در جشنی آنرا به دوش می کشند و آن تاریخ، اولین شکست دولت اسلامی در منطقه بود که بعدها تمامی تاریخ منطقه را تغییر داد.


     

     

     

     

    در جنگ عقاب یا لاس ناواس دی تولوزا (Batalla de Las Navas de Tolosa) سلطان محمد ناصر فرمانده ی ارتش مسلمین در 16 ژولای 1212 میلادی در نزدیکی قلعه ی عقاب کنار دره ی ناواس دی تولوزا شکست خورد. جنگ بین ارتش مسلمانان (حدود 300 هزار نفر) و مجموعه ارتشهای صلیبی از کستاله و آراگون و پرتغال و ناوارا (حدود 300 هزار نفر) به وقوع پیوست. مسلمانان با از دست دادن 20000 شهید و مجروح شکست خوردند و سلطان محمد ناصر بعد از مشاهده ی شکست ارتش و کشته شدن فرزندش در معرکه فرار کرد.

     می گویند او در خیمه ی خود نشست تا کشته یا اسیر شود ولی سربازانش در حال فرار وی را با خود بردند. لذا به همراه آنان رفت تا به اشبیلیه رسید و از آنجا به مراکش رفت. و بعد از مدت کوتاهی در سال 1213 میلادی فوت شد.

    بعد از انتهای جنگ بلافاصله مسیحیان به سمت قلعه شهر پیشروی کردند و با اشغال قلعه و شهر، 60 هزار نفر (!!!!!) از آنان را کشتند. در منابع خودشان تعداد ارتش مسیحی را 50 هزار ذکر کرده اند و به قتل عام مسلمانان هم هیچ اشاره ای نکرده اند.

    اندازه پرچم مسلمانان 3.30 در 2 متر است و از حریر و طلا و نقره بافته شده و بر روی آن نوشته شده:  اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صلِ وسلم على سیدنا محمد وعلى آله وصحبه

     

    عکسهایی از مراسم پرچم گردانی در قلعه ی عقاب که با قتل عام مسلمانان به اشغال درآمد.

     



     





     

    شاعر ابن دباغ اشبیلی درباره این داستان چنین می گوید:

    وقائلة أراک تطیل فکرا ** کأنک قد وقفت لدى الحساب

    فقلت لها أفکر فی عقاب ** غدا سببا لمعرکة العقاب

    فما فی أرض أندلس مقام ** وقد دخل البلاَ من کل باب

    توجه(رعایت امانت!!!): صاحب اثر (خاطرات و نظرات یک ایرانی ساکن لبنان)راضی به تغییر محتوای فوق نمی باشد!



    منبع :http://jolbaksetiz.ir

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی