شیعیان

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • شیعیان

    وبلاگ نرم افزار ها و طراحی های رایگان و مطالب خواندنی شیعی

    آخرین نظرات
    نویسندگان
    ۲۷
    مهر ۹۲

     صلوات بر حضرت محمد و اهل بیت ایشان

     حاج صادق آهنگران، مداح اهل بیت(صلوات الله علیهم) و حماسه خوان هشت سال دفاع مقدس، در «کتاب آهنگران»درباره تغییر نام فامیلی خود، چنین روایت کرده است:

    در اولین شب جمعه بعد از پیروزی رزمندگان در عملیات طریقالقدس و تصرف شهر بستان، دعای کمیل را که طبق روال هر شب جمعه در یکی از جبهه ها می خواندم، در حسینیه ی شهر بستان خواندم.
    فردای آن روز، تلویزیون پس از اعلام پیروزی رزمندگان در عملیات و نتایج آن و برای این که نشان دهد شهر بستان که تا قبل از آن در تصرف عراق بود، آزاد شده است، عنوان کرد: «دعای پرفیض کمیل در شهر آزاد شده ی بستان، توسط برادر آهنگران اجرا شد.» 
    این که چرا گوینده ی تلویزیون، آن شب «آهنگری» را «آهنگران» گفت، نمیدانم، اما از آن به بعد، به نام «آهنگران» معروف شدم و نام «آهنگران» بر سر زبان ها افتاد، که گاهی مشکلاتی هم در این زمینه برایم پیش میآید، چون اسم شناسنامه ای ام «محمدصادق آهنگری» بود و در گذرنامه و موارد مشابه، به مشکل برمی خورم. در نهایت مجبور شدم به دلیل مشکلاتی که در گرفتن بلیط برایم پیش می آمد و نیز گاهی ویزا گرفتن از کشورهایی مثل بحرین و لبنان و ... که در آن جا کم و بیش آشنایانی داشتم و آن ها با نام «آهنگران» برای من ویزا می گرفتند، اسم فامیلم را عوض کنم و به طور رسمی شدم: «محمد صادق آهنگران»
    به هر حال، اسم من «محمدصادق» و نام خانوادگی اصلی ام «آهنگری» است. این اسم هم به شغل پدربزرگم «حاج عبدالرضا» که آهنگر بود، برمی گشت. بنده متولد اهواز هستم اما اصلیت ام، چه از طرف پدری و چه از طرف مادری، دزفولی است .

    منبع : مشرق

    موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۷
    علی اکبر تاجیک

    نام اصلی آهنگران

    آهنگران

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی