شیعیان

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • شیعیان

    وبلاگ نرم افزار ها و طراحی های رایگان و مطالب خواندنی شیعی

    آخرین نظرات
    نویسندگان
    ۱۸
    مرداد ۹۲

    آیا همان طور که ابن تیمیه مى گوید شیعه از عدد ده متنفر است؟!

    صلوات فراموش نشه!
    ابن تیمیه مى گوید: از حماقت هاى شیعه آن است که نه تنها عدد ده را به کار نمى برند، بلکه کارهاى مرتبط با ده را نیز انجام نمى دهند، حتّى ساختمان داراى ده ستون یا ده گوشه هرگز نمى سازند، و دلیل آن این است که از عشره مبشَّره (ده نفرى که به آنها مژده بهشت داده شده است) به جز على بن ابى طالب تنفّر داشته و نسبت به آنها دشمنى می‌ورزند (۱).

    و مى گوید: از تعصّبات شیعه آن است که هرگز عدد ده را به زبان نمى آورند، بلکه به جاى آن مى گویند: نُه ویک (۲)!

    پاسخ: آیا بر کسى که خود را شیخ الاسلام مى خواند ننگ و عار نیست که در میان مسلمانان با چنین سخنان بى مغز و سبُکى، بذر فتنه و فساد پاشیده و آن را بارها و بارها در جاى جاى کتابش تکرار نماید؟ ! گویا که به پژوهشى ژرف، و فلسفه اى مترقّى و حکمت بالغه اى رسیده، و مى خواهد به مردم زندگى و حیات ببخشد!

    به گونه اى از شیعه حرف مى زند که گویا قرنها پیش منقرض شده اند و حوادث زمان، آثارى از آنها به جا نگذاشته است، و قابل شناسایى و دفاع نمى باشند.

    و با وجود این آیات در قرآن : (تِلْکَ عَشَرَةٌ کَامِلَةٌ) (۳) [این، ده روز کامل است]، و (مَن جَآءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا) (۴) [هر کس کار نیکى بجا آورد، ده برابر آن پاداش دارد]، و (وَا لْفَجْرِ * وَلَیَال عَشْر) (۵) [به سپیده دم سوگند، و به شبهاى دهگانه]، و (فَأْتُواْ بِعَشْرِ سُوَر مِّثْلِهِ) (۶) [شما هم ده سوره ساختگى همانند این قرآن بیاورید]، و با وجود دعاى عشرات که هر جمعه خوانده مى شود، و نمازهاى مستحبّى که ده بار سوره در آن تکرار مى شود، و ذکرهاى دهگانه یا ذکرهایى که ده بار مستحبّ است تکرار شوند، و یا مباحث عقول عشره، و بحث جوهر و أعراض دهگانه، و نامهاى دهگانه براى پیامبر، و نیروهاى دهگانه که خداوند به عقل عطا کرده، و ده ویژگى از صفات امام، و ده ویژگى على که از پیامبر به ارث برده، و ده ویژگى که به شیعیان على (علیه السلام) بشارت داده شده، و ده ویژگى در مسواک، و با وجود قصرهاى سر به فلک کشیده و ساختمانهاى آباد و دژهاى استوار شیعه که داراى ده ستون یا ده گوشه و زاویه مى باشند و خلاصه با وجود این همه عدد ده که در سخنان و ساختمانهاى آنها مشاهده مى شود، سخنان ابن تیمیّه با کدام عقل و منطق سازگارى دارند؟ ! آیا وجود اینها براى رسوایى و افتضاح و آشکار شدن اکاذیب او بس نیست؟ ! سخنان پوچى که هرگز در ذهن بانیان این ساختمانها خطور نکرده است!

    از آن گذشته، اصلاً شیعه براى مجرّدِ عدد بدون معدود، ارزشى قائل نیست؛ زیرا عدد تا زمانى که به معدود مبغوض یا محبوبى ضمیمه نشود، در هیچ فردى نسبت به آن عدد، نشانى از حبّ و بغض نمى توان یافت و تنفّر از یک عددِ مجرّد، تصوّر ندارد.

    در هیچ جاىِ جهان از شیعه اى شنیده نشده که به جاى عدد ده بگوید: نُه و یک؛ «نعوذ بالله من هذه المجهلة» [از این جهل و نادانى به خدا پناه مى بریم]. (۷)
    ۱ منهاج السنّة ۱:۹.
    ۲ منهاج السنّة ۲:۱۴۳.
    ۳ بقره: ۱۹۶.
    ۴ أنعام: ۱۶۰.
    ۵ فجر: ۱ ۲.
    ۶ هود: ۱۳.
    ۷. شفیعی شاهرودی، گزیده اى جامع از الغدیر، ص ۲۹۴.

    منبع:پایگاه اطلاع رسانی حج

    جدیدترین مطالب :

    همه ی شایعات مربوط به آیت الله بهجت (ره) + جواب ها

    با سنگی کوچک و یا با انگشتت روی قبر می زنی و فاتحه ای می خوانی؛ آیا خرافات است؟!

    آیا شیعه از عدد دَه (10) متنفر است؟!

    طولانی‌ترین قبر جهان + عکس

    " وسواس خنّاس " را بیشتر بشناسیم.

    همه چیز درباره ی محمد عریفی (جاعل سوره ی سیب ! و جهاد نکاح) +عکس و فیلم

    چرا خدا شیطان را آفرید؟

    بد شانسها بخوانند! خوش شانسها هم بخوانند!

    به این دلایل، کعبه،به شکل مکعب است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی